DEBUT PROJECT

"Playing! The hardest job I ever tackled: make no mistake about that, mother. But you have no idea how frightfully interesting it is to take a human being and change her into a quite different human being by creating a new speech for her. It's filling up the deepest gulf that separates class from class and soul from soul."
Pygmalion, George Bernard Shaw



A look behind the seams of the annual fashion show Debut, where 50 students of Spanish fashion college ESDEMGA (Vigo University) show in November, 2015 forty-three collections result of a year of work.
 
Every designer goes through a complex and often strenuous creation process. From the initial idea, which is sometimes no more than an intuition that is presented as a blurred and confused image, until that ghost is endowed with a body, there are many stages to go through. A path that becomes more complex after a process of documentation and research. From this compilation of information the first colors, the first forms, the textures, the silhouettes and the fabrics emerge. Everything to reach an image capable of evoking a series of sensations, of invoking a character sometimes, an ideal that only the designer has in his head, that most will never catch.



Una mirada tras los bastidores del desfile anual Debut, donde 50 estudiantes de la escuela de moda ESDEMGA (Universidad de Vigo) mostraron en noviembre de 2015 cuarenta y tres colecciones resultado de un año de trabajo.
Accesit XIV Concurso creación audiovisual Universidad de Vigo 2016. Modalidad documental.

Todo diseñador pasa por un proceso de creación complejo y a menudo extenuante. Desde la idea inicial, que a veces no es más que una intuición que se presenta como una imagen borrosa y confusa, hasta que ese fantasma es dotado de un cuerpo, son muchas las etapas a recorrer. Un camino que se complejiza tras un proceso de documentación e investigación. A partir de esta recopilación de información surgen los primeros colores, las primeras formas, las texturas, las siluetas y los tejidos. Todo para alcanzar una imagen capaz de evocar una serie de sensaciones, de invocar un personaje a veces, un ideal que solo el diseñador tiene en su cabeza, que la mayoría nunca atraparán.